Voor jong & oud
Focus op uw herstel

Shockwave Therapie

Shockwave therapie

Shockwavetherapie is een succesvolle methode

Shockwave Therapie is een behandelmethode die heel succesvol blijkt te zijn in het behandelen van chronische pijnklachten van het bewegingsapparaat. Meestal van de pezen. Een voorbeeld hiervan zijn chronische ontstekingen zoals hielspoor, fasciitis plantaris, verkalking in de schouder, tennisarm en golfelleboog. Vaak is het resultaat al na enkele behandelingen merkbaar en kan het de oorzaak van de pijn bij de oorsprong bestrijden.

Hoe gaat het in zijn werk?

Voorafgaand aan de behandeling onderzoekt de fysiotherapeut de klacht. Soms wordt er door middel van een echo het pijngebied en de oorzaak van de pijn gelokaliseerd. Vervolgens kunnen de pijnlijke zones worden behandeld met korte Shockwave pulsen. De pulsen worden met een soort pistool op de pijnplek gericht. Deze hoog –energetische akoestische impulsen hoort u als een duidelijk tikken en voelt als schokken in uw lichaam. De trillingen van het shockwavepistool zorgt ervoor dat de verkalkingen in de spieren en pezen wordt vergruisd. Ook zorgt dit voor een betere stofwisseling en bloedcirculatie in het pijnlijke gebied, waardoor het lichaam wordt gestimuleerd om dit te herstellen zodat de pijn afneemt. Shockwave therapie is mogelijk binnen onze praktijk voor fysiotherapie op onze locatie aan de Lindehove in Epe.

Wat zijn de voordelen?

• Soms direct al pijnvermindering na enkele dagen.
  • Uitstekend resultaat van herstel van volledige mobiliteit na gemiddeld 4 tot 6 behandelingen.
  • Weinig bijwerkingen.
  • Behandeling zonder geneesmiddelen of chirurgie.
  • Door de behandeling kan een injectie of zelfs een operatie overbodig blijken.
  • Nauwkeurige behandeling van de oorzaak van de klacht.
  • Gezond weefsel wordt ontzien.
  • Voorkomt onnodig veel fysiotherapie behandelingen.

Vragen? Neem gerust contact met ons op